Kursu
Darbs
kursi@progmeistars.lv |
#22 2009. gada 28. oktobris ® Pulkveža
Brieža 6-1, tel. 26428902, 67336035, www.progmeistars.lv |
Uzņemšanas
noteikumi.
Apmaksa pār apmācību
programmēšanai pirmā semestra grupās ir pazemināta
pār 30%! Par apmācību sākuma un lietišķa
nodaļas pirmā semestra grupās tagad jāmaksā 34Ls, bet
pār apmācību pamatnodaļas pirmā semestra grupās -
59Ls.
Bez pārrunām tiek pieņemti skolēni uz lietišķo nodaļu. Bez pārrunām sākumnodaļā un pamatnodaļā tiek pieņemti citu nodaļu kursanti, kuriem ir mūsu pasniedzēju rekomendācijas. Bez pārrunām tiek pieņemti skolēni ar labām atzīmēm matemātikā un olimpiāžu godalgas ieguvēji. Reflektants uzrāda administrācijai diplomu vai liecība.
Pēc pārrunas rezultātiem tiek pieņemti pārējie skolēni. Līdz 08.01.2010 reflektants vienojas ar administrāciju par pārrunas laiku.
8. janvārī no 16.00 līdz 19.00 un 9. janvārī no 11.00 līdz 13.00 kursu telpās (Rīga, Pulkvežu Brieža, 6-1) notiks pēdējas pārrunas. Lai Jūs pielaistu pie 8.-9. janvāra pārrunām, Jums vajadzētu piereģistrēties caur internētu vai pa telefoniem 67336035, 26428902.
Jāzina savs personas kods. 5.-11.klašu skolēnu uzņemšana maksas grupās sākumnodaļā un pamatnodaļā tiek veikta 3 reizes gadā janvārī, maijā, septembrī.
Mācīšana
internētā tiešsaitē.
Šī efektīva metode ir neaizstājama nerīdziniekiem, kā arī skolēniem ar ierobežotām pārbīdes iespējām.
Aktīvi tiek izmantots Skype un cita programmatūra. Viena nodarbība ilgst 1,5-2 stundas. Nedēļā notiek 1-2 nodarbības (pa vakariem). Klase sastāv no 3-4 skolnēiem. Nav obligāti, lai tie visi būtu no vienas apdzīvotas vietas. Tagad strādā grupa, kurā mācas vienlaicīgi Rīgas, Rēzeknes un Talsu skolēni.
Apmācības apmaksa ar 30%
atlaidi par pirmo semestri ir 88Ls.
Maksa par apmācību pa
internētu ir lielāka (grupa ir mazāk 2 reizēs), bet
kursants nemaksa par braukšanu un
netērē uz to laiku Pieteikumus var atsūtīt pa adresi kursi@progmeistars.lv
vai piereģistrēties internetlapā nodalījumā reflektantiem
> reflektantu reģistrācija..
Pats par sevi saprotams, ka kursi negarantē visu pieteikumu apmierināšanu.
Pulciņi un semināri.
Matemātikas semināru tematika ir saistīta ar attīstošajiem uzdevumiem un ar skolas matemātikas tematu «slīpējumu». Vadītājs Aleksandrs Kaņevskis. Nodarbības notiek:
v 6.-8. klašu skolēniem - pa ceturtdienām, plkst. 16:00., II aud.;
v 8.-10. klašu skolēniem - pa piektdienām, plkst. 16:00., II klasē.
Matemātikas pulciņu nodarbību tematika ir saistīta ar olimpiāžu līmeņa uzdevumu risināšanu. Nodarbības notiek:
v 6.-8. klašu skolēniem - pa pirmdienām, plkst. 16:45., II aud. Vadītājs Mihails Ļitvinskis.
v 8.-10. klašu skolēniem - pa piektdienām, plkst. 17:00., 2. stāvā. Vadītājs Marks Gitermans.
Pulciņā "Sporta programmēšana tiem, kas atrodas savējās olimpiāžu karjeras sākumā" nodarbības notiek pa pirmdienām, krievu valodā. Nodarbību sākums 17:00. 2.stāvā. Pulciņa vadītājs Sergejs Meļņiks.
Visas
šīs nodarbības ir bezmaksas!
Vietu daudzums katrā
pulciņā un seminārā ir ierobežots. Pierakstīties
var: tieši kursos; izmantojot elektronisko pastu kursi@progmeistars.lv; pa
tālruņiem 67336035, 26428902.
IOI’2009
Šogad visi pārstāvji no Latvijas
dabūja medaļas visprestižākā starptautiskā olimpiādē
programmēšanā skolnieku vidū IOI 2009. Labākais
rezultāts mūsu komandā bija datorkursu „Progmeistars” kursantam
un pasniedzējam Eduardam Kaļiņičenko(Rīgas 71.
vidusskola) – sudraba medaļa..Pēc redakcijas lūguma Eduards
atainoja šī patīkamā notikuma hroniku
Eduards Kaļiņičenko
06.2009 - 07.2009 – Rīga – sagatavošanās.
Tātad, sagatavošanās divdesmit pirmajai starptautiskajai olimpiādei (IOI2009) informātikā, kura norisinājās no 8. līdz 15. augustam 2009. gadā, sākās jau jūnijā. Uzreiz tika izvēlēts intensīvs grafiks – no pirmdienas līdz sestdienai – 7-8 stundas dienā. Tas viss notika „Progmeistars” telpās S.Meļņika vadībā (Latvijas izlases treneris, Progmeistars vadošais pasniedzējs, daudzu olimpiāžu uzdevumu autors, red). Pie tam daudzu treniņu veidi bija diezgan atšķirīgi. Pirmkārt, treniņsacensības – 5 stundas, 3-4 uzdevumi, nekādas pretimnākšanas (nu gandrīz). Sacensības tika ņemtas īstas (t.i. palika oriģinālais uzdevumu komplekts), un tika pārbaudītas zināšanas dažādās kategorijās. Otrkārt, nodarbības pēc tēmām. Sīkāk – tika ņemta kaut kāda tēma, stāstīta teorija par to un doti uzdevumi risināšanai. Pie tam diezgan bieži tie tika risināti kolektīvi – un derētu pateikt, ka uzdevums ļoti bieži tika atrisināta kopīgu spēku un ideju rezultātā. Tādos tempos mēs strādājām apmēram līdz jūnija beigām, un pēc tam paņēmām brīvu laiku uz trim nedēļām dažādu iemeslu dēļ – dažiem sākās nometnes, bet Normunds (Vilciņš, Rīgas Valsts 1. ģimnāzija) paguva aizbraukt uz starptautisko olimpiādi matemātikā. Apmēram jūlija vidū sagatavošanās atsākās. Kādam tāds grafiks var šķist sasprindzināts, bet es pie tā jau esmu pieradis, tā kā man šī ir jau trešā sagatavošanas vasara, pie tam vēl, dažādu uzdevumu kodēšana/risināšana sagādā man prieku. Pie jūlija beigām tika sasniegti sekojoši rezultāti: tika izanalizēti aptuveni 100 uzdevumu, Oļegs (Ošmans, Rīgas Valsts 1. ģimnāzija)
30.07.2009
- Kääriku – pirmā diena.
Šajā braucienā devās daudzi – visa izlase, 3 Opmaņi, Sergejs Meļņiks un Verza ar savu ceļabiedri. (Rihards un Rūdolfs Opmaņi: LU Datorikas fakultātes doktorands un maģistrants; Latvijas olimpiādēs informātikā LIO žūrijas locekļi un uzdevumu autori. Mārtiņš Opmanis: LU Matemātikas un informātikas institūta pētnieks, ilggadējs LIO žūrijas vadītājs un valstvienības vadītājs starptautiskās olimpiādēs, daudzu olimpiāžu uzdevumu autors; Artūrs Verza: LU Datorikas fakultātes maģistrants; LIO žūrijas loceklis un daudzu uzdevumu autors; valstvienības vadītāja vietnieks starptautiskajās olimpiādēs. Red.) Visam šim pasākumam bija jāaizņem 3 dienas ar 2 izlašu līdzdalību: Latvijas un Igaunijas. Diemžēl šogad Lietuva šāda veida pasākumos piedalīties atteicās. Mūsu rīcībā bija 2 mašīnas uz 10 cilvēkiem. Sadalījāmies un braucām. Vajadzēja braukt apmēram 150 kilometrus. Pirms izbraukšanas sarunājām tikai vienu – satiekamies pie Valkas iebrauktuves. Tur mēs nokļuvām pirmie, atpūtāmies. Beidzot ieradās otrā mašīna, un mēs devāmies tālāk, tiesa te jau turējāmies vienkopus. Šķērsojām robežu, uz kuras mūs neviens neapturēja, un pēc neilga laika mēs, beidzot, bijām galā. Mūsu 10 cilvēku lielo delegāciju sagaidīja igauņi, mazākā sastāvā – tikai 5 cilvēki: izlase un 1 līderis. Pasveicinājām viens otru, un devāmies apskatīt apkārtni. Šī izrādījās ne īsti pilsēta, bet drīzāk gan miests, vai vispār sporta bāze. Centrā – pakalns ar dažām ēkām, tai skaitā arī vietējo ēdnīcu. Netālu – skaists ezers, un nedaudz tuvāk – dažādi sporta laukumi. Teniss, volejbols, basketbols – tas viss šeit bija. Šajā miestā mēs veikalu neatradām. Vēlāk mūs aizveda uz vietu, kur mēs tikām izmitināti. Tur izrādījās bija dažas nelieli koka namiņi, kuros bija dažas istabas. Vienā no tiem mēs arī bijām izmitināti četratā nelielā istabā, kur pat rozeti uzreiz atrast neizdevās, bet gandrīz visa pārējā mūsu delegācija – lielākā istabā. Pēc mūsu iekārtošanās notika pusdienas tajā pašā ēdnīcā. Baroja visai labi, un šajā sakarā man pretenziju nebija. Bet pēc pusdienām sākās tas, iemesls kuram mēs bijām tur – treniņi. Vakarā tika plānota pirmā lekcija par transporta uzdevumu (kam interesē, kas tas ir, lai pameklē internātā vai pajautā kādam, kas to zina). Sakarā ar to, ka vietā, kur mēs dzīvojām, datoru nebija pietiekamā daudzumā, mēs veicām nelielu (2.5 km) ceļu līdz tuvākajai skolai. Tur mūsu rīcībā nonāca datorklase ar aptuveni 10 datoriem, un arī klase, kur norisinājās lekcijas. Kā jau es minēju, viena bija plānota tieši šodien. Viņu lasīja Rūdolfs Opmanis. Tā ilga apmēram stundu, lai gan atmiņa vai sajūtas var mani pievilt. Pēc tam mēs centāmies pierakstīt stāstīto teoriju, tomēr, godīgi sakot, tas ar milzīgiem panākumiem nesanāca. Tie, kuri tomēr spēja piedabūt programmu līdz darba stāvoklim, piedalījās mini - sacensībās – katrs izdomāja testa piemēru, un vēlāk, konkrētāk – rītdien, uz tiem palaiž visas programmas. Pēc visa tā plānotā dienas programma beidzās un sākās neplānotā. Tieši – volejbols. Komandu sadalījums neuzkrītoši atgādināja valstu sadalījumu, un Latvijas komanda uzvarēja Igaunijas komandu, kurā bija arī daži no atlikušajiem latviešu delegācijas pārstāvjiem. Pēc tam visi uzreiz devās gulēt(nu, gandrīz uzreiz).
31.07.2009 - Kääriku – otrā diena.
Piecelšanās, brokastis un
2.5 km. Pēc kārtas otrā lekcija (tagad es izmantošu divas
nesaprotamas abreviatūras; tiem, kas grib uzzināt, kas tas ir,
tādas pašas metodes kā iepriekšējo reizi) – LCA un
RMQ. To lasīja Verza, un šī lekcija bija nedaudz
interaktīva. Tas nozīmē, ka mēs piedāvājām
savas metodes, uzlabojām vecās u.t.t. Stunda – pusotra un
sākās prakse. Daži uzdevumi bija par šo tēmu, kaut arī nodarbojāmies netikai
ar to. Jā, daudzi mēģināja izdarīt tā, lai
vakardienas programmas kaut vai sāktu strādāt. Dažiem tas
izdevās, un tagad visas programmas tika palaistas testos. Uzvarēja
igaunis, mana programma izgāja 3/5 testu. Nu lai paliek! Tad 2.5 km.,
pusdienas un atkal 2.5 km. Tālāk – sacensības, kuras tika
veidotas no „īsiem” uzdevumiem, analoģiskas tiem, kas bija
pagājušogad. 5 uzdevumi, diezgan īsi atrisinājumos.
Daži tik tiešām risinājās ātri, tomēr par
dažiem varēja padomāt. Lai neuztrauktos par koda pareizību
tev pat uzreiz pateica, tas ir vai nav pareizs. Tas viss ilga 2 – 2.5 stundas
(īsti neatceros cik ilgi). Pirmais bija igaunis Ardi Loot (kurš
pēc 2 nedēļām dabūja sudraba medaļu), kurš
atrisināja visus 5 uzdevumus. Pa pēdām, 2-5 vietai
draudzīgi ierindojās visa Latvijas izlase ar 2-3 atrisinātiem
uzdevumiem. Ar šo programma beidzās, un kā parasti,
sākās neoficiālā. Šoreiz tā bija daudzveidīgāka.
Viss sākās ar atspoles spēli volejbolā, kurš
diemžēl, izrādījās veiksmīgs. Pēc tam
igauņu līderis, Ahto, atnesa 13 koka cilindrus, un pie tam vēl
ar numuriem. Tā izrādījās bija somu spēle, kura tik
tiešām bija aizraujoša, tāpēc es neslinkojot
aprakstīšu visus šīs spēles noteikumus. Tātad, ir
12 cilindru, numurēti no 1 līdz 12, un viens cilindrs, garāks
nekā pārējie, bez jebkāda numura, kuru es turpmāk
saukšu par rungu. Spēlēt šo spēli var jebkurš
naturālo skaitļu daudzuma cilvēki. Mērķis – dabūt
50 punktu. Ja tu savāc vairāk par 50, tad tevi soda, un tev paliek
tikai 25. Tagad par pašu spēli. Sākumā iezīmē
kādu līniju, un no tās, noteiktā attālumā,
vienā kaudzē saliek visus numurētos cilindrus. Katrs iet un
pēc kārtas cenšas nogāzt ar rungu cilindrus. Punkti tiek
skaitīti šādi – ja tu neko neesi nogāzis (ar to tiek
domāts, ka cilindrs ir pilnīgi guļus pie zemes) – 0, ja esi
nogāzis vienu cilindru – tev tiek doti tik punktu, kāds ir numurs uz
cilindra, bet ja tu esi nogāzis 2 vai vairāk cilindrus – tev tiek
doti tik daudz punktu, cik cilindrus esi nogāzis. Beidzot arī pats
galvenais noteikums – pēc sitiena cilindrus nenovieto atpakaļ, kur
tie stāvēja, tos paceļ vietā, kur tie nokrita. Tātad,
pie spēles beigām cilindri ar numuriem 11 un 12 nokļuvis
ļoti tālu, jo sist tikai pa tiem ir ļoti izdevīgi. Protams,
ka šai spēlei piemīt arī stratēģisks raksturs,
kad tu nonāc pie 50 punktu robežas, un tev nedrīkst iegūt
par daudz. Tik tiešām aizraujoša spēle. Tiesa, diena ar to
nebeidzās. Pēc visa tā, daži vēl spēlēja
dažādas intelektuālas galda spēles, konkrētāk –
Genial.
01.08.2009
- Kääriku - trešā diena.
Pienāca pēdējā
mūsu atrašanās diena Igaunijā. Brokastis, pierastie 2.5 km.
(starp citu pa ļoti gleznainu apvidu), un pēdējais
pārbaudījums pirms IOI – nosacījumi, kuri bija ļoti tuvu
pie kara apstākļiem. 5 stundas, 4 uzdevumi, kurām pa vienai
pēc nosūtīšanas tiek iedota informācija. Ja nu
vienīgi Linux nebija, rakstījām
zem Windows. Ceturtais uzdevums neizrādījās ļoti
elementārs, kaut gan nebija arī grūts, un viņa
atrisinājumam, man bija vajadzīgs ap stundu ilgs laiks. Kamēr
mēs rakstījām, visi tie, kas to nedarīja, spēlēja
dažādas spēles, par kuru eksistenci es uzzināju 2.5
mēnešus vēlāk pēc fotogrāfijām. Pēc
tā, kad beidzās kontests mums
uzreiz pasludināja rezultātus. Pirmo vietu ieguvu es, otro
Mārtiņš (Frolovs, Saldus pilsētas ģimnāzija, tagad
LU Datorikas fakultātes students, red.), un trešo – Ardi.
Šī sadaļa iznāks īsa, tāpēc, ka ar to viss
noslēdzās. Visi atvadījās, mēs iesēdāmies
mašīnās, un devāmies uz mājām, uz Latviju. Galu
galā sakot, ar šo noslēdzās ilgais sagatavošanās
etaps, mums tika dota nedēļa atpūtai, un pēc
nedēļas pienāca mans galvenais vasaras notikums –
starptautiskā olimpiāde informātikā.
( turpinājums seko)